Het voorjaar zit er aan te komen. - Reisverslag uit Bredevoort, Nederland van Jan Bloemendaal - WaarBenJij.nu Het voorjaar zit er aan te komen. - Reisverslag uit Bredevoort, Nederland van Jan Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Het voorjaar zit er aan te komen.

Door: Jan Bloemendaal

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 April 2010 | Nederland, Bredevoort

Omweg naar Rome.

Het voorjaar komt er aan. De paasklokken luiden. De vogels kwetteren en schetteren in de vrije natuur. Ik zit in mijn huisje en verlang na een lange winter naar een fikse wandeling. Rome heb ik als einddoel uitgekozen. Rechtstreeks daar naar toe is een flink stuk korter dan naar Santiago, dus verzon ik een list en wandel alvorens in Rome te arriveren langs een paar Europese hoofdstukken, zoals daar zijn Berlijn, Praag, Wenen, Bratislava, Boedapest, Zagreb en Ljubljana. Het zal dan zo'n vier maand duren, voordat ik de paus de hand kan schudden en denkelijk komt het daar niet van.
Ik ben blij dat ik niet door Frankrijk hoef en ik verwacht ook niet geconfronteerd te worden met overvolle slaapzalen waarvan de ramen niet open mogen. Nee, ik neem mijn eigen tentje mee, zodat ik 's avonds bijna waar ik ben kan gaan slapen. Mocht er iemand zijn die me op wil zoeken (lijkt me erg leuk), de telefoon met het nummer 06 106 660 31 gaat mee.

Tot over een week of drie voor het eerste verslag.

  • 02 April 2010 - 17:34

    Grietje:

    Goeie reis!

  • 02 April 2010 - 17:59

    Tonny:

    Ha Jan,
    Eens een boekhandelaar altijd een boekhandelaar.
    En dan wordt een reis langs Europese "hoofdstukken" vanzelf een literaire reis. Inspirerend voor prachtige verslagen. Maar probeer Bitburg e.o. te vermijden. Eerst maar eens rustig via Kotten naar Oeding !
    Succes

  • 02 April 2010 - 18:34

    Joke:

    jeetje, wat goed!
    ik wens je erg veel wandelgenot en fijne slaapplekken! dus nu nog even van 13 naar 0 aftellen...


  • 02 April 2010 - 21:44

    Ton:

    Veel plezier met het lopen en ik hoop dat het jke brengt wat je ervan verwacht,

    Ton de Kuijper

  • 03 April 2010 - 11:52

    Els En Wim Uit Borne:

    Dag Jan,
    wij wensen je een heel goede wandeling en verheugen ons nu al op je mooie en inspirerende verslagen.

  • 03 April 2010 - 12:13

    Rita:

    Jan ik wens je veel wandelplezier, zie je dus niet meer op het Noaberpad, maar wie weet nog eens op een andere wandeling. Kijk nu al uit naar je verslagen, het ga je goed.

  • 03 April 2010 - 18:36

    Marten:

    Hoi Jan, succes toegewenst.Ik zou dat liever met de MB508 doen!!! Maar ieder zijn meug zei de boer.Met bovengenoemd voertuig zoeken wij wel weer Frankrijk en Spanje op.En waarop loop je niet eerst even naar de laars van Italië? Voor jou een peuleschilletje toch ?

  • 03 April 2010 - 20:36

    Mart En Marian:

    Jan we zullen je missen op het 508 weekend, we verheugen ons nu weer op je reisverslagen, die niet gaan over slecht eten/en muffe slaap plaatsen,we zijn erg benieuwd wat je nu weer allemaal meemaakt, we wensen je goede voetreis naar Rome!

  • 04 April 2010 - 10:57

    Anita:

    Hoi Jan,

    Veel plezier, mooi weer, leuke ervaringen en een heleboel wandelgenot gewenst. Ik kijk nu al weer uit naar je verhalen.

    Groetjes Anita

  • 04 April 2010 - 15:02

    Arie Ribbers:

    Völle wille weer, Jan.
    Good gaon!
    Arie Ribbers

  • 08 April 2010 - 18:56

    Hennie En Gerrie:

    Jan, we wensen je veel wandelplezier en leuke avonturen. We kijken uit naar je verhalen.
    Goede reis naar Rome.

  • 11 April 2010 - 08:10

    Klaas:

    Dag Jan,

    Petje af voor de man met de hoed!
    Ik wens je alle goeds toe op je promenades en zie uyit naar je filosofische verslagen

  • 13 April 2010 - 06:45

    Gerard :

    Jan,veel plezier en een goede reis.Petje af.

  • 14 April 2010 - 06:56

    Marjan:

    Ha die Jan!

    Nog één nachtje slapen en daar ga je weer. Ik wens je een goede reis en kijk uit voor de Paus!

    Hartelijke groet, Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bredevoort

Jan

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 86845

Voorgaande reizen:

25 Januari 2011 - 31 December 2020

Onbekende duur

15 April 2010 - 15 Augustus 2010

Omweg naar Rome

15 September 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: