Prettige feestdagen - Reisverslag uit Santiago de Compostela, Spanje van Jan Bloemendaal - WaarBenJij.nu Prettige feestdagen - Reisverslag uit Santiago de Compostela, Spanje van Jan Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Prettige feestdagen

Door: Jan Bloemendaal

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 December 2009 | Spanje, Santiago de Compostela

Vrijdag 18 december 2009, Bredevoort.

Het jaar hobbelt naar het einde, de dagen zijn kort en de laatste paar dagen vriest het. Echt weer om binnenshuis te blijven.

Al weer bijna twee maanden ben ik thuis.
"Ben je al weer gewend in Bredevoort?" Vraagt men mij. Hoewel ik een stuk rustiger ben dan voor de pelgrimage kan ik toch niet zeggen dat Bredevoort went. Het went eigenlijk nooit om maar thuis te zitten en daar "je ding te doen".

De camper staat in de winterstalling. De gedachte om te gaan overwinteren in Griekenland heb ik laten varen, nu ik veel plezier beleef aan de uitoefening van de genealogie.
De wekelijkse wandelingen met de Wandelsite bezorgen me ook menige leuke zondag.
Hoewel het nooit zal wennen, denk ik de winter riant door te komen.

Binnenkort is het Kerstmis. Ik wens alle lezers Prettige Kerstdagen toe en ook een Voorspoedig Nieuwjaar.

Tussen Kerst en Oud en Nieuw op de 29ste ben ik jarig.
Vanaf een uur of tien hou ik open huis. Hartelijk welkom!

De site janbloemendaal.waarbenjij.nu heb ik met plezier benut om mijn verhaaltjes te schrijven en om contacten te onderhouden. Er kleeft echter één gemis aan die opzet.
Ik heb geprobeerd de reacties te beantwoorden, doch het bleek dat die antwoorden slechts naar mijn eigen e-mail adres werden gezonden. Dat schiet niet echt op.

Rest mij nog te melden, dat mijn email-adres nog steeds luidt: jachternaam@gmail.com en dat mijn nieuwe telefoon het nummer 06 106 660 31 draagt.

Nogmaals Prettige feestdagen!


Jan Bloemendaal.



  • 18 December 2009 - 13:13

    Anneke:

    Hallo Jan, het is nogal een reis geweest die jij hebt gemaakt. En de maanden die jij thuis bent zit ik samen te wonen in rotterdam. Wie weet komen we bij je langs, en als ik het in mijn kop krijg op je verjaardag. de 29e? Groet en het ga je goed, ann, poortugaal (voorheen)

  • 19 December 2009 - 13:03

    Klaas Van Smeden:

    Dag jan,

    Fijn dat je, meer jezelf dan ooit?, weer veilig terug bent. Op 29/12 ben ik w.s. verhinderd. Alvast mijn hartelijke felicitaties! Voor het geval dat: wat is je adres?
    Zie ik je in ja. 2010 weer op het noaberpad?

    groet,

    Klaas van Smeden

  • 21 December 2009 - 13:24

    Rene :

    hallo jan,
    ook prettige feestdagen
    en een gelukkig nieuwjaar
    groetjes rene.

  • 08 Maart 2010 - 17:59

    Willy Maass:

    Hallo Jan,

    Ik heb je verhalen nogmaals gelezen en er weer van genoten. Het leest prettig weg en je hebt een humoristische schrijfstijl. We hebben elkaar ontmoet op de camino o.a. in Fromista. Daarna heb je nog bij ons (Huib & Wil) koffie gedronken in de camper. Ik begrijp goed waarom je de camino meerdere malen hebt gelopen. Het wandelvirus heeft bij mij ook weer toegeslagen. Nog een paar weken en dan gaan we op pad. Weer dezelfde weg en weer vanuit Hoorn en met de camper (want ik moet er echt niet aan denken om in een bedompte zaal te liggen met 40 anderen die bovendien de ramen dicht houden). Wie weet zien we elkaar weer.
    Hartelijke groeten, Huib en Willy Maass

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostela

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2009

Prettige feestdagen

18 Oktober 2009

Oost west, thuis best? Of eind goed, al goed

05 Oktober 2009

De laatste loodjes

27 September 2009

Kom je over de hond

17 September 2009

Es viva Espagna
Jan

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 88067

Voorgaande reizen:

25 Januari 2011 - 31 December 2020

Onbekende duur

15 April 2010 - 15 Augustus 2010

Omweg naar Rome

15 September 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: